tisdag 22 september 2009

frulle

Idag tänkte jag dela med mig av min frukost. Den var sorglig. Jag har inte riktigt hunnit handla de senaste dagarna. Jag var nämligen hemma i helgen så då handlade jag inget innan och sen blev det som det blev när jag har jobbat och så... Jaja, nog mer ursäkter.

Jag visste ju att jag inte hade varken fil eller mjölk... men några hårdbröds skivor trodde jag att jag hade. Icke. Så jag snodde lite hårdbröd från min kombo. Smör hade jag, det var lite gammalt men det brukar ju inte spela så stor roll. Ost hade jag också. Men jag upptäckte efteråt (när jag skulle stoppa in den i påsen igen) att den var möglig, jaja, smakade iaf inte mögel. Och så drack jag ett glas vatten till. Men när jag skulle dricka upp det sista vattnet råkade jag kolla ner i vattenglaset och såg att jag lyckats få ett glas som inte riktigt blivit rent. Ni vet när diskmaskinen fuskat lite och det är lite grejs kvar i botten? Jag såg det men jag var för trött och stressad för att orka byta glas. Så jag drack upp det. Det var först när jag svalt vattnet och kände smaken av det där som satt kvar i botten som jag insåg vilken fruktansvärt rutten frukost det var. Men idag har jag handlat, både mat och frukost. Så imorrn ska jag äta fil till frukost, jippie.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hahaha. Mer bloggande från fröken Hedberg tack, love it!:)