måndag 28 september 2009

ja må jag leva

Idag är dagen efter vilken jag är närmare 30 än 20. Känns inget särskilt, brukar ju inte riktigt göra det. Pratade precis med Cissi och hon påminde mig om förra året då min mamma ringde en dag i augusti (typ 1 månad innan den här dagen) och sa "Grattis på födelsedagen!" Jag svarade typ: "Öhhh va?", varpå hon säger "Fan!" och lägger på. En stund senare ringde hon upp och skrattade och bad om ursäkt. Kul då om man inte ens kommer ihåg när man födde sina barn?! Nejdå jag tog inte särskilt illa upp, jag känner min mor.

Finns ett överflöd att liknande berättelser i min familj. En gång åkte vi av en slump och hälsade på min farmor på hennes födelsedag, men ingen kom ihåg detta. Så vi fikade på och undrade väl lite varför det bjöds på tårta (inget ovanligt hos min farmor dock). Var inte förens min farbror kom och gratulerade som vi kopplade. Jag var dock för liten vid tillfället för att kunna hållas ansvarig.

När Therese fyllde för typ en månad sedan var det fest här i Linköping från typ kl. 9 på morgonen (ja jag vet, alkisvarning, men det är bara en gång om året). Jag kom ihåg det på morgonen men ville inte ringa så tidigt ifall hon sov. Sen glömde jag helt bort, tills att a-k påminde mig kl. 23 på kvällen. Hur nykter var jag då? Men det hade tydligen varit ett roligt samtal.

Nu ska jag ut och äta lite mat och dricka en öl dagen till ära.

Inga kommentarer: