tisdag 1 september 2009

svårt ibland

en kille ringde till mig idag och frågade om han fick köpa en bok som jag lagt ut till försäljning. Han frågade om han fick köpa den för 200, jag hade lagt ut en massa böcker och hade inte koll på priset så jag sa att jag skulle kolla vad den kostade inköpspris först bara och sen höra av mig. Jag messar 5 min senare och säger att 200 kr blir bra och vi bestämmer när och var vi ska ses. Sedan följer denna mess-trafik:

Han: Jag hittade en ny för samma pris, inte tänkt som en prutstrategi (därav säger jag till direkt) men jag kan tänka mig 150. Är du intresserad?
Han (igen innan jag hunnit svara): Eller säg 170 eftersom jag klantade mig...
Jag: Jaja whatever, 170 blir bra.
Han: Ok vi blåser av...
Han: Nu har jag beställt boken, jag missförstod. Jag är ledsen att jag tog upp din tid. Mvh

Hur svårt kan det vara? Egentligen?

Har för övrigt insett idag att jag nog väldigt ofta skiftar mellan väldigt glad och alltför bitter. Det finns som inget riktigt mellanläge. Antingen är allt tipp-topp eller så är folk idioter.

1 kommentar:

Hanna sa...

Erika du är ju störtskön! Du måste blogga jätteofta, I like it a lot! PUSS