söndag 10 januari 2010

jobbig vecka

Jag har slutat snusa. eller för att formulera mig mer korrekt: jag håller på att sluta snusa. jag skulle nog inte se mitt beroende som besegrat än, men jag är fan på god väg. jag har inte haft några seriösa tankar alls om att börja igen. jag har mest bara funderat hur det skulle kännas. Imorgon har jag varit snusfri i 1 vecka. Eftersom jag inte alls är särskilt taggad på att gå upp i vikt, detoxar jag samtidigt. Man kan ju faktiskt gå upp i vikt när man slutar snusa/röka även om man äter exakt lika innan som efter. Både aptit och ämnesomsättning påverkas av nikotinet. Och en viktökning är jag som sagt inte så pigg på, julen har ju ändå satt sina spår den också. Detoxen jag kör är inte jätte-avancerad. Jag käkar öreter, dricker en massa vatten och citronjuice, knaprar frukt och grönt, samtidigt som jag undviker socker, kaffe, alkohol och nikotin såklart.

Så det har varit en lite lätt jobbig vecka, fast det har fan i mej gått mycket bättre än väntat. Jag är lite lätt aggresiv hela tiden bara, som en frustration som aldrig går ur. Synd att det har varit så förbannat kallt här hemma, för promenader brukar ju hjälpa rätt bra i sånna lägen. Men när det är -25 grader är det inte så kul med promenader, jag drar min gräns vid -15. Eftersom jag bor hemma hos faderskapet har jag även möjlighet att låna A-S's gåstavar, och här ute bor det nog ingen som jag behöver skämmas för när jag går med dem heller. Tog mig en runda förra veckan, jäklar vilken fart man fick.

nej, nu ska jag nog gå och se om det finns nåt salladsblad att tugga på en stund.

Inga kommentarer: