onsdag 7 oktober 2009

Arg!

Ja för fan det blir jag. Har snart städat hela jävla lägenheten. Och sen måste jag även ta mitt rum.

Vi är numera 5 pers som bor i denna lägenhet. För att "det blir bäst så". För att ta det från början... Vi var 4 pers i lägenheten, 1 skulle flytta ut. Då var vi 3 kvar. Vi andra 3 är på väg att flytta ut allihopa, jag eftersom jag ska exjobba och de andra 2 för de ska flytta till eget. Detta innebär att de letar bostäder lite här och där och vet inte när de ska flytta egentligen. Så när då den ende av dessa (pojke 20 år) har två vänner (tjejer 19 år) som letar boende föreslår han dem. Dessa tjejer ville även ta över kontraktet för lägenheten när vi är borta. Så alla tycker det är en stråååålande idé utom jag. De tyckte det var så smidigt för då behöver inte de bry sig om när de ska flytta, då kan de flytta ut precis när det passar dem, dvs när de hittat en lägenhet.

När det här var på tapeten fick jag reda på att min mormor var väldigt sjuk, så jag bestämde att åka hem. Då ringer dom och lägger fram detta för mig, när jag var sådär skitglad och verkligen i form för att fatta beslut. Ändå var min spontana reaktion: "Nej det låter inte bra". Jag försökte förklara läget från min synvinkeln men fick inte mycket till respons.

Anledningar till att detta var/är en dålig idé:
1: 2 pers i ett rum?!
2: 1 "extra" person i lägenheten?
3: Tjejerna är 19 år (no offense, de är trevliga men vi har inte så mkt gemensamt plus att ingen har bott hemifrån innan)
4: Nu har vi 3 pers ur ett kompisgäng som bor i samma lägenhet, vart tror ni de hänger?!

Hur som haver hade jag inte mkt att säga till om, fastän det är jag som styrt upp hela jävla skiten, och jag vågade inte riskera att bli själv kvar med hela hyran den sista månaden. Mest stör jag mig på punkt nummer 4. Det är som en jävla fritidsgård här hemma.

Jag har verkligen försökt övertala mig själv att det inte är så illa. Och det är det väl egentligen inte. Jag överlever. Men just nu är jag bitter som fan för att jag måste städa, igen!! Egentligen vill jag bara skita i det så kan vi leva som grisar allihopa, men Therese kommer hit i helgen, pallar inte att ha folk här när det ser ut som skit.

Tror jag ska tillkalla ett litet möte, för jag måste få ventilera med dom, annars slutar det med ett vredesutbrott. Jag är ju ofta sån att jag kniper käft och gör saker själv istället för att gnälla på andra. Men till slut blir det för mkt och då blir jag asförbannad istället. Inte det mest konstruktiva här i livet.

Jag tror jag måste åka och träna afro power dance för att bli av med lite ilska.

Det positivia är dock: i helgen är det bara jag + 1 till hemma, så mkt plats för mig och Therese.

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag vet precis hur du har det! Av personlig erfarenhet kan jag säga att ett möte är det bästa. Ibland blir man förvånad över hur tröga vissa människor kan vara. Men efter mötet går det som en dans oftast (gå ut jäkligt hårt bara)! På dom bara!!:) Jag håller tummarna.