onsdag 21 oktober 2009

halleluja

Idag klev in genom vår dörr klockan 19 efter plugg, träning och möte. Vad mötte jag då? Tystnad. Underbar tystnad. Inte en kotte har varit hemma på hela kvällen. Det är wunderbar. Jag behövde en stund för mig själv. För det har inte varit tyst här på evigheter. Hoppas dom aldrig kommer hem, haha.

Snart är mitt studentliv slut. Typ två månader kvar. Känns askonstigt. Men jag är ändå redo. Det konstigaste är att jag tänker att jag borde utnyttja de här två månaderna, gå ut och ha trevligt och krama ur det sista. Men jag är inte särskilt sugen på det alls. Hoppas det betyder att jag faktiskt är färdig med det hela. Fast i helgen hade jag gärna haft det lite trevligt iaf. Men icke, det blir jobb, jobb, jobb. Och kanske lite träning.

Jag har ju haft några dagar ledig som sagt, jag fick lite vettigt gjort men jag har även sovit som gnu. Problemet är att jag inte riktigt kunde slappna av, jag vaknade med dåligt samvete. Det är inge roligt. Jag föredrar att ha mycket att göra om jag ändå inte kan slappna av med gott samvete.

Inga kommentarer: