måndag 12 oktober 2009

shit pommes...

... vilken effektiv måndag.

jag klev upp i ottan (räknas som ottan för mig iaf, 06.20) och tog mig en promenix i rydsskogen. inte utan att jag var lite rädd, för det var fortfarande mörkt. vet inte riktigt vad jag var rädd för egentligen, mest mördare tror jag, verkar ju finnas en hel del knäppisar här. och hemma i söderhamn med för den delen.

Sen åkte jag till skolan och jobbade med hemtentan fram till 16. Efter det åkte jag på [hg] och lärde mig göra espresso, cappuccino (hur fan stavas det egentligen?) och latte. vi har ju nämligen fått oss en ny fin apparatur där.

och sen, hör och häpna, lagade jag riktigt husmanskost (samma här, enligt mina mått mätta iaf). Det blidde gryta med grytbitar (har jag aldrig tillagat förut), egenplockade trattkantareller och broccoli. Till detta såklart, så svensk som det blir, kokt potatis (kokade med skalet på). Och till denna utmärkta måltid gjorde jag även en sallad! Alltid ett gott tecken här i livet när jag orkar och tycker det är kul att laga mat. Möjligtvis att det en undermedveten flykt från hemtentan... men det vill jag nog inte tro egentligen.

Sist men inte minst, har jag precis varit och spelat lite volleyboll på campushallen. Kul, kul.

Morgondagen kommer ha svårt att mäta sig med denna i effektivitet. Jaja, kanske att jag tar mig upp för en morgonpromenad imorgon igen?

Inga kommentarer: